Acordurile dintre furnizori şi hipermarketuri rămân confidenţiale O etichetă cu prea multe detalii privind componentele preţurilor s-ar putea dovedi păguboasă pentru piaţă, crede
Acordurile dintre furnizori şi hipermarketuri rămân confidenţiale
O etichetă cu prea multe detalii privind componentele preţurilor s-ar putea dovedi păguboasă pentru piaţă, crede Consiliul Concurenţei.
Un hipermarket care dezvăluie preţul de achiziţie, taxele şi bonusurile aplicate unui produs al unui furnizor dă astfel indicii concurenţei, iar un alt retailer ar putea aplica aceeaşi reţetă în relaţia cu furnizorul respectiv.
Consiliul Concurenţei a cerut ca prin noul Cod de Bune Practici, semnat săptămâna trecută de furniziori şi de comercianţi, să nu se ajungă la "transparenţa excesivă" care "ar facilita dezvoltarea de cooperări tacite între agenţii economici concurenţi, în sensul uniformizării practicilor comerciale şi, implicit, ale preţurilor practicate".
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Gheorghe Oprescu, ne-a declarat că "prin specificarea făcută am vrut să atragem atenţia că trebuie evitate situaţiile în care fie producătorii, fie furnizorii ajung să îşi fixeze plafoane minime ale taxelor practicate, respectiv ale bonusurilor maxime oferite. Pentru a se evita încălcarea legii concurenţei este necesar ca negocierea să fie individuală, iar rezultatul acesteia să rămână confidenţial".
Probleme cu definiţia preţului
Paradoxal, transparentizarea a fost conceptul cheie în jurul căruia producătorii au redactat textul Codului de Bune Practici, iar problema definirii preţului a fost considerată ca fiind cea mai importantă. Numai că textul cu care s-a pornit negocierea a suferit modificări pe parcurs şi actul semnat conţine alte definiţii. Producătorii doreau acceptul hipermarketurilor pentru definiţia preţului final în varianta următoare".