Ne puteţi descrie procedura obţinerii niformaţiilor de interes public solicitate prin formularea unei cereri şi în ce măsură autorităţile implicate sunt obligate să răspundă oricărei solicitări. Corina Iliescu - Constanta Orice persoană fizică sau juridică, romånă sau străină, poate cere informaţii de interes public. Solicitantul nu trebuie să îşi justifice în niciun fel cererea, întrucåt accesul la informaţii este liber. Informaţiile pot fi solicitate v
Ne puteţi descrie procedura obţinerii niformaţiilor de interes public solicitate prin formularea unei cereri şi în ce măsură autorităţile implicate sunt obligate să răspundă oricărei solicitări.
Corina Iliescu - Constanta
Orice persoană fizică sau juridică, romånă sau străină, poate cere informaţii de interes public. Solicitantul nu trebuie să îşi justifice în niciun fel cererea, întrucåt accesul la informaţii este liber.
Informaţiile pot fi solicitate verbal, direct la sediul instituţiei/autorităţii publice sau regiei autonome, unde trebuie să existe un compartiment/birou de informare sau cel puţin o persoană special desemnată.
O altă modalitate este aceea a formulării unei cereri expediate prin poştă cu confirmare de primire sau depusă la sediul instituţiei/autorităţii publice sau regiei autonome, cu număr de înregistrare. Cererea scrisă poate fi făcută pentru comunicarea oricărui tip de informaţii de interes public, inclusiv a celor care se comunică din oficiu. Autoritatea sau instituţia publică are obligaţia de a răspunde în anumite termene (vezi caseta).
Răspunsuri refuzate
În situaţia refuzului tacit sau exprimat în scris şi motivat de a răspunde, se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii, în termen de 30 de zile de la data luării la cunoştinţă de către persoana interesată. Dacă reclamaţia este întemeiată, răspunsul va fi dat în 15 zile de la depunere şi va