75 de milioane de euro este suma alocata de guvern, din fonduri structurale europene, în vederea realizarii proiectului „Brandul de turism al României”, menit a realiza un brand turistic sanatos, care sa atraga în tara un numar cât mai mare de vizitatori si de ce nu, investitori. Proiectul este preconizat sa fie derulat în perioada 2009-2012, urmând ca licitatia în urma careia va fi desemnata firma de consultanta câstigatoare sa aiba loc în aceasta toamna.
Mi se pare extrem de îngrijorator ca desi au trecut aproape douazeci de ani de la schimbarea regimului, înca nu avem un brand turistic de tara, în conditiile în care, fara falsa modestie, România are nenumarate locuri frumoase care merita vizitate de turisti. E adevarat, încercari au fost, însa toate s-au soldat cu esecuri rasunatoare si costisitoare.
În anii 90 s-au irosit milioane de dolari pentru realizarea albumului „Eterna si fascinanta Românie”, proiect care a generat un amplu scandal politico-financiar la vremea respectiva. A fost apoi falimentul intitulat „Fabricat în România”, un program initiat în anul 2000 de Asociatia pentru Promovarea Produselor si Serviciilor din România, cu scopul de a promova produsele românesti în strainatate. As mai aminti campania „România mereu surprinzatoare”, initiata de Ministerul Turismului în 2004, soldata cu un fiasco deloc nesurprinzator si cu alte milioane de dolari aruncati pe fereastra. În fine, în 2006 Ministerul Afacerilor Externe a lansat o noua campanie, „Fabulospirit”, abandonata între timp de guvernanti.
Din nefericire pentru economia autohtona, care ar putea fi serios revigorata de banii turistilor, desi avem o tara binecuvântata cu numeroase frumuseti naturale demne a fi vizitate, nu prea stim sa le promovam în lume.
Nu întâmplator se spune ca omul sfinteste locul, deoarece din 1989 si pâna în prezent toti cei care s-au perindat pe la c