Pretul petrolului si criza economica mondiala i-au facut pe sefii companiei Renault, al doilea producator de automobile din Franta, sa isi reduca la jumatate previziunile referitoare la rata de crestere a vanzarilor pe 2008, scrie Bloomberg. Vanzarile Renault au crescut cu 4,3% in prima jumatate a anului, Patrick Blain, seful companiei pe acest sector, declarand ca cifra de vanzari ale modelelor Megane si Clio va urca cu numai 5-10%, dupa ce in luna martie afirmase ca nivelul acesteia va "trece lejer de 10%". Peugeot Citro?n, cea mai mare companie din industria auto franceza, prevede pentru 2008 o scadere cu aproape 4% a vanzarilor in Europa. In 2008, Renault a vandut la nivel mondial 1,33 milioane de unitati, in Europa cifra ajungand la 864.978 de autovehicule, cu 0,5% mai putin decat anul trecut. Vanzarile Renault din afara Europei au crescut cu 15%, ridicandu-se pana la 460.526 de unitati datorita succesului pe care l-au avut modelele low-cost Logan si Sandero. Odata cu lansarea Logan, vanzarile Renault in Africa si Asia au crescut cu 25%, in timp ce pe teritoriul Americilor cifra de vanzari s-a marit cu 18%. Pretul petrolului si criza economica mondiala i-au facut pe sefii companiei Renault, al doilea producator de automobile din Franta, sa isi reduca la jumatate previziunile referitoare la rata de crestere a vanzarilor pe 2008, scrie Bloomberg. Vanzarile Renault au crescut cu 4,3% in prima jumatate a anului, Patrick Blain, seful companiei pe acest sector, declarand ca cifra de vanzari ale modelelor Megane si Clio va urca cu numai 5-10%, dupa ce in luna martie afirmase ca nivelul acesteia va "trece lejer de 10%". Peugeot Citro?n, cea mai mare companie din industria auto franceza, prevede pentru 2008 o scadere cu aproape 4% a vanzarilor in Europa. In 2008, Renault a vandut la nivel mondial 1,33 milioane de unitati, in Europa cifra ajungand la 864.978 de