Odata cu dezvoltarea industriei Internetului au aparut si activitati conexe care ofera o alternativa sau chiar posibilitatea de a avea acces la informatie.
Un punct forte pe care il ofera Internetul este acela ca da nastere unei noi generatii de utilizatori si ca imbunatateste, astfel, managementul afacerilor si dezvolta nivelul corporativ global.
Pentru ca tot mai multe persoane folosesc noua tehnologie interactiva, este important de stiut care sunt cele mai uzuale denumiri folosite in acest spatiu si ce semnficatie au acestea, si mai ales, ce reprezinta ele in lumea corporatista.
De aceea, Forbes a intocmit o lista cu cele mai cunoscute tehnologii din mediul online:
• RSS (Really Simple Syndication) sunt formate de feed-uri web, care ofera informatii si continuturi solicitate de utilizator.
• Social networks, cum sunt Facebook sau MySpace, sunt acele retele sociale online folosite pentru comunitati de oameni care au aceleasi interese si activitati sau pentru cei care sunt interesati in a explora interesele si activitatile celorlalti.
• O tehnologie rapida de mesagerie (quick messaging technology), cum este Twitter, permite celorlalti utilizatori sa stie ceea ce faci tu intr-un moment sau altul.
• Tehnologiile de retea sociala (social networking technologies)sunt acelea care permit utilizatorilor sa faca schimb pe Internet de link-uri, fotografii, videoclipuri si muzica cu prietenii lor. Un exemplu de o astfel de tehnologie este FriendFeed.
• Instant messaging (IM) se refera la serviciile de mesaje transmise instantaneu, precum Yahoo Messenger, Windows Live Messenger s.a. Am putea spune ca serviciile IM sunt o forma mai evoluata si mai scurta a e-mail-ului.
• Wiki-urile, bloguri-le si mash-up-urile distribuie, colecteaza si editeaza informatii.
Anumite persoane ar putea privi aceste tehnologii