Ludovic Orban, ministrul transporturilor, spune ca previziunile pentru finalizarea proiectelor de autostrada au fost supraestimate, avand in vedere ca ritmul de derulare a lucrarilor de autostrada este mult mai greoi decat este anuntat de autoritati.
O autostrada nu poate fi finalizata mai repede de 5 - 6 ani, in conditiile in care exproprierile, devierea utilitatilor si acordul de mediu intarzie procesul de executie.
Cele mai mari probleme cu care se confrunta autoritatile in dezvoltarea unui proiect major de infrastructura sunt procedurile de expropriere a terenului, descarcarile arheologice si obtinerea acordului de mediu, care intarzie inceperea proiectului cu circa trei ani, potrivit lui Ludovic Orban, ministrul transporturilor, care a inaugurat de la inceputul mandatului (mai 2007) circa 51 de kilometri de autostrada.
Acesta este si cazul autostrazii Cernavoda - Constanta, cu o distanta de 50,8 kilometri, unde lucrarile vor incepe la sfarsitul anului 2008, cand trebuiau sa fie deja finalizate, potrivit unui anunt facut de Gheorghe Dobre, unul din fostii ministri ai Transporturilor, in noiembrie 2005. Anuntul nu este cunoscut insa de Ludovic Orban, care afirma ca estimarea nu era realista.
Semnarea contractelor pentru adjudecarea castigatorului pentru autostrada Cernavoda - Constanta, in care se vor investi 354 de milioane de euro, va fi facuta in perioada 28 - 31 octombrie. Durata de realizare a autostrazii va fi de 24 de luni, cu o perioada de garantie de 24 de luni. Printre proiectele cu finalizare intarziata se numara si autostrada Bucuresti - Ploiesti, impartita in doua tronsoane - kilometrii 0-19 si 19-62.
"Nu pot sa dau un termen exact pentru momentul in care se vor finaliza lucrarile la primul tronson de la Bucuresti - Ploiesti din cauza procesului indelungat de expropriere si a ritmului greoi de lucru al constru