Preţurile la această categorie de produse sunt acum cele mai ridicate de pe piaţă Benzinăriile vor trebui să comercializeze, începând de anul viitor, doar carburanţi de tip Euro 5, cu
Preţurile la această categorie de produse sunt acum cele mai ridicate de pe piaţă
Benzinăriile vor trebui să comercializeze, începând de anul viitor, doar carburanţi de tip Euro 5, cu un conţinut redus de sulf. Impactul asupra preţurilor nu poate fi încă estimat.
Majoritatea carburanţilor care se vând acum pe piaţa internă sunt de tip Euro 4, însă marii jucători comercializează deja şi produse Euro 5.
Dincolo de calitate (au un conţinut mai mic de sulf şi, deci, un impact mai mic asupra mediului), între cele două tipuri de produse există acum diferenţe semnificative de preţ.
Cel mai mare jucător de pe piaţa petrolieră locală, Petrom, comercializează carburanţi Euro 5 doar în staţiile Petrom V şi în cele OMV. Compania vinde un singur sortiment de benzină de tip Euro 5, respectiv OMV Carrera 100, la un preţ de 4,83 lei pe litru - cel mai ridicat din gama companiei.
Comparativ, cea mai ieftină benzină - Premium fără plumb 95 - este vândută cu un preţ mediu de 4,10 lei pe litru, deci cu aproape 18% mai ieftin. Nu la fel de mare este diferenţa şi în cazul motorinei, unde sortimentul OMV Premium Diesel (Euro 5) costă 4,81 lei pe litru, iar litrul de Euro Diesel 4 - cea mai ieftină motorină - costă 4,40 lei, cu circa 9% mai puţin.
Rompetrol comercializează un singur produs Euro 5, respectiv motorina Super Euro 5. Preţul acesteia, de 4,87 lei pe litru, este cu 6% mai mare decât carburantul Euro 4 - Efix Diesel (4,58 lei/litru).
Vânzări slabe de Euro 5
Companiile petroliere nu pot încă să aprecieze care va fi evoluţia preţurilor la pompă odată ce vor trebui să introducă doar carburanţi Euro 5. "De la 1 ianuarie, se va merge pe cotaţia