Cu ocazia conferintei de presa sustinuta in incinta unui luxos hotel situat in centrul Capitalei, Oficiul de Turism al Sloveniei impreuna cu reprezentantul liniilor aeriene Adria a anuntat demararea unei campanii pe termen lung, de promovare a Sloveniei ca destinatie turistica pentru calatorii romani. Utilizarea conceptului "I feel Slovenia" determina, in opinia reprezentantilor biroului de turism, participarea vizitatorilor la ritmul de viata si modul de a fi, tipic sloven.
Aflata, incepand cu 1 ianuarie 2008, la conducerea Uniunii Europene, Slovenia si-a propus pentru cele sase luni ramase la carma presedintiei, atragerea atentiei reprezentantilor politici europeni si ai mass-media, asupra oportunitatilor sale in turism si a facilitatilor demonstrate prin intrarea in spatiul Schengen, desfiintarea controalelor la frontierele cu Austria, Italia si Ungaria, dar si utilizarea mondei euro incepand cu anul 2007. Una din metodele publicitare, folosite in scopul atragerii unui numar cat mai mare de locuitori ai plaiurilor mioritice, o reprezinta si utilizarea limbii romane pe site-ul oficial de promovare www.slovenia.info.
Atractiile se desfasoara de-a lungul a 20.273 de kilometri patrati imbratisand un ansamblu mirific al tuturor formelor de relief, zone montane, plaje si orase cu o bogata traditie culturala. Alpii Iulieni se dezvaluie prin statiuni precum Kranjska Gora, Bled, Bovec sau Bohinj, locuri in care turistii pot practica drumetii, ciclism montan, caiac sau in perioadele reci schi pe zecile de kilometri de partii accesibile majoritatii, datorita gradului redus de dificultate. De asemenea, cele 84.000 de hectare ale parcului national Triglav, unul dintre cele mai vechi spatii protejate din Europa, atrag zeci de mii de vizitatori, dornici de a admira flora si fauna sa incredibila.
Nu doar crestele muntilor atrag turistii, re