Preturile mari la motorina vor rezista peste vara si vor putea incepe sa scada abia anul viitor, potrivit Agentiei Internationale a Energiei (IEA), care avertizeaza asupra unei continue restrangeri a pietelor de rafinare la nivel global.Potrivit ultimului raport lunar al IEA, pe plan international se constata prelungirea unei lipse de produse petroliere mediu distilate, cum ar fi motorina, din cauza unui val de importuri in China si scaderii profitabilitatii sectorului de rafinare din industrie.
Preturile mari la motorina vor rezista peste vara si vor putea incepe sa scada abia anul viitor, potrivit Agentiei Internationale a Energiei (IEA), care avertizeaza asupra unei continue restrangeri a pietelor de rafinare la nivel global.
Potrivit ultimului raport lunar al IEA, pe plan international se constata prelungirea unei lipse de produse petroliere mediu distilate, cum ar fi motorina, din cauza unui val de importuri in China si scaderii profitabilitatii sectorului de rafinare din industrie. De aceea, IEA sustine ca pretulrile combustibililor auto vor scadea usor abia spre sfarsitul acestui an si inceputul anuluiu 2009.
In ultima perioada, pretul motorinei a crescut mult mai rapid decat cel al benzinei fara plumb, din cauza lipsei de produse petroliere mediu distilate in Europa si Asia. Popularitatea motoarelor diesel in Europa, reducerea capacitatii de rafinare si cresterea importurilor in China au largit diferenta dintre pretul motorinei si al benzinei la un nivel record.
Mai mult, cresterea aprovizionarii cu titei din statele non-OPEC este de asteptat sa ramana redusa in conditiile in care statisticile arata ca productia non-OPEC creste cu 640.000 barili pe zi, in timp ce cresterea cererii este de 860.000 barili pe zi, potrivit IEA.
De asemenea, Agentia Internationala a Energiei, care reprezinta statele con