„Marti m-a sunat si mi-a spus: Plec la Resita, la concurs! Eu l-am certat. Lenti, ai 75 de ani, n-ar trebui sa pilotezi acum! Dar el mi-a raspuns ca si alta data: Ce moarte mai frumoasa pentru un pilot de curse, decit la volan, in concurs?!”, povesteste automobilistul Puiu Banca, prietenul campionului.
Duminica, la raliu, pe un traseu simplu, masina lui a iesit in linie dreapta dintr-o curba, s-a izbit de un copac iar Laurentiu Moldovan a murit. Nu exista o explicatie logica a accidentului. Nimeni nu stie ce s-a intimplat. A fost primul accident din viata lui. Si ultimul. Duminica, organizatorii raliului de la Resita au decis anularea etapei, din respect fata de Laurentiu Moldovan. Astazi are loc inmormintarea campionului, intr-un cimitir din Cluj-Napoca.
Inainte de plecarea spre ultimul concurs, Laurentiu Moldovan a pus in vinzare masina sa de curse, un Renault Clio. L-a rugat pe Puiu Banca sa dea anuntul pe site-ul automobilistilor, iar cineva din Brasov a decis ca vrea sa o cumpere. Dupa accident, clientul pentru masina lui Lenti nu s-a razgindit. O ia pentru ca a fost masina campionului.
"O gasca de baieti destepti, cu sange in ei"
Langa prima sa masina de curse
Foto: Hotnews
Povestea de dragoste pentru automobilism a lui Laurentiu Moldovan ca si a prietenilor lui, „o gasca de baieti destepti, cu singe in ei, proveniti din familii bune, cu minti sclipitoare, unii bogati altii saraci, dar isteti, care si-au trait tineretea impreuna, cintau in trupe, faceau automobilism, ski, ciclism, erau baieti de viata” a inceput la Cluj, in 1969.
Ei erau pionierii. Laurentiu Moldovan, Laurentiu Borbely, Flaviu Bran Baliban, Toni Suciu, Marin Dumitrescu. De-a lungul anilor, nenea Lenti - cum i se spunea - a cistigat titluri de campion national la viteza in coasta si de circuit, Maestru al Sportului in 1980, a fost c