Veniturile din publicitatea vanduta pe YouTube ramane o provocare pentru Google. Desi cunoscutul site de postare a videoclipurilor are mai mult de un miliard afisari pe zi, YouTube nu este atat de popular pentru marile companii de publicitate, scrie Wall Street Journal.
Venitul global provenit din reclamele postate pe YouTube au scazut usor in acest an, sub asteptarile Google si a generat in intregul an venituri de 200 de milioane de dolari.
YouTube are o importanta cruciala in campania de extindere publicitara a Google care vrea sa depaseasca reclamele text atasate la cautarile web si ar fi o sursa de venituri. Google si-a propus sa vanda mai multe reclame video si sa afisese mai multe reclame pe YouTube si pe alte site-uri asemanatoare.
Google vrea sa intre pe piata reclamelor din televiziune, radio si ziare. 90% din veniturile din reclame nu provin inca din publicitatea pe internet.
“Multe companii de advertising inca testeaza mediul de pe YouTube”, a declarat Sean Muzzy, media director la Neo@Ogilvy, o agentie de publicitate digitala care apartine Grupului WPP Ogilvy & Mather. Multe dintre companiile de advertising nu sunt obisnuite cu gandul ca reclamele lor vor aparea alaturi de videoclipuri de amatori. CEO Google, Eric Schidt a recunoscut ca firma sa nu a gasit cel mai bun format pentru publicitatea video.
Litigiile pentru drepturile de autor au complicat lansarea reclamelor pe YouTube. Anul trecut, Viacom a dat in judecata Google in legatura cu clipuri din show-uri televizate si filme postate fara autorizatie de utilizatorii YouTube. Desi Google spune ca nu a incalcat legile dreptului de autor, se va reduce in mod semnificativ numarul clipurilor care ar vinde reclame, astfel incat sa nu vanda materialele care incalca drepturile de autor.
Tim Armstrong, director de publicitate si comert Google in America de Nord, aju