Cercetătorii Laboratoarelor Antispam şi Antiphishing BitDefender au identificat în ultimele zile mai multe valuri de spam în cadrul unor campanii naţionale de phishing îndreptate asupra utilizatorilor de servicii bancare on-line. „Noutăţile acestor campanii ţin în special de tehnica de phishing, extrem de originală şi complexă pentru contextul informatic din România. Cum utilizatorii români de e-banking nu sunt întotdeauna suficient de precauţi sau avizaţi în materie de
Cercetătorii Laboratoarelor Antispam şi Antiphishing BitDefender au identificat în ultimele zile mai multe valuri de spam în cadrul unor campanii naţionale de phishing îndreptate asupra utilizatorilor de servicii bancare on-line.
„Noutăţile acestor campanii ţin în special de tehnica de phishing, extrem de originală şi complexă pentru contextul informatic din România. Cum utilizatorii români de e-banking nu sunt întotdeauna suficient de precauţi sau avizaţi în materie de ameninţări informatice, există riscul să divulge nu doar nişte date personale, precum numărul de mobil, adresa sau CNP-ul, ci şi detalii despre contul ataşat unui card şi PIN-ul aferent. Odată intraţi în posesia acestor informaţii, infractorii informatici nu ezită să transfere în propriile conturi salariile sau economiile victimelor”, a declarat Andra Miloiu, analist spam al Laboratorului BitDefender.
Conţinutul mesajelor informează utilizatorii serviciilor bancare electronice despre suplimentarea măsurilor de securitate, solicitându-le totodată să confirme anumite date confidenţiale pentru a-şi putea accesa conturile on-line.
Astfel, în e-mailul ce vizează clienţii Raiffeisen Bank, există două indicii care pun la îndoială legitimitatea mesajului. Primul dintre ele se află în domeniul folosit de către expeditor, de tip. com, deşi domeniul băncii este .ro. Cel de-al doilea indiciu se referă la modul impersonal