Pentru a se individualiza, instituţiile de credit caută, în principal, o nişă Creditele specializate, consultanţa de business şi campaniile de relaţii publice sunt principalele tactici
Pentru a se individualiza, instituţiile de credit caută, în principal, o nişă
Creditele specializate, consultanţa de business şi campaniile de relaţii publice sunt principalele tactici ale băncilor care au intrat pe piaţă în ultimii doi ani.
Pentru a-şi face loc pe piaţă, cea mai mare parte a instituţiilor de credit intrate în sistemul bancar în ultimii doi ani adoptă o strategie de nişă. Este şi cazul portughezilor de la Finicredito, instituţie de credit care se axează pe acordarea de împrumuturi specializate.
Astfel, în oferta băncii pot fi găsite produse de leasing şi credite pentru achiziţia de automobile, motociclete, ATV-uri sau ambarcaţiuni. Alte instituţii de credit care şi-au început activitatea pe piaţa românească în ultimii doi ani sunt Fortis Bank, La Caixa, Millennium Bank şi Bank of Cyprus.
Orientarea spre segmentul corporate
O abordare diferită este cea a belgienilor de la Fortis, axaţi pe segmentul corporate. Practic, Fortis oferă companiilor serviciile sale prin intermediul unui relationship manager, care este o persoană de contact ce se ocupă de solicitările financiare ale clienţilor.
Serviciile oferite sunt specializate şi vizează gestionarea creanţelor, controlul riscului de piaţă, garantarea şi finanţarea activităţilor de import/export, optimizarea plăţilor etc. O nouă prezenţă pe piaţa românească este cea a spaniolilor de la La Caixa, lideri în activitatea de retail banking din Spania.
Campanii puternice de promovare
Încă de la intrarea pe piaţă, obiectivul instituţiei de credit a fost de a sprijini clienţii spanioli din ţara noastră, precum şi clienţii români din Spania. În prezent, oficialii băncii su