Au aparut foarte recent informatii despre posibilitatea ca in viitorul indepartat Dacia sa scoata un automobil hibrid. Informatia este doar aparent o surpriza, pentru ca, desi cei de la Dacia nu au negat posibilitatea scoaterii unei astfel de masini, e greu de crezut ca lucrul se va intampla vreodata. Un hibrid ar contrazice filosofia Dacia si ar putea fi respins de piata. Iar in 7 - 8 ani tehnologia folosita astazi de Toyota Prius ar putea fi depasita.
Dacia scoate masini ieftine, despre care spune ca ofera un raport calitate - pret de ne-egalat pe piata auto. Putem fi sau nu, de acord cu asta, insa cert e ca masinile Dacia vin cu un pret care le face accesibile pentru oameni care nici n-ar visa sa se apropie de o masina de 15.000 de euro.
Hibridele, care pe langa clasicul motor cu combustie interna au si propulsie electrica, au aparut pe piata mondiala acum un deceniu, iar la noi - nici de doi ani. Prius de la Toyota e cel mai celebru hibrid, insa si versiunea Civic Hybrid de la Honda e cunoscuta. Ambele costa cam 25.000 de euro, cu cateva mii peste masini asemanatoare, care insa nu detin tehnologia hibrida.
Desi in SUA oamenii stau la coada, iar in Europa vanzarile cresc, hibridele nu au rupt gura targului. Consumul nu e asa mic precum cel anuntat, alte mari avantaje tehnice nu au, scutirea pentru unele taxe de mediu nu e convingatoare pe continent, iar pretul hibridelor ramane sensibil mai mare decat la masinile cu propulsie clasica.
In Romania s-au vandut anul trecut opt hibride Honda si 37 Toyota Prius, plus cateva Lexus, care sunt masini mult prea scumpe pentru clasa medie. In SUA, hibridele ajuta vedetele sa para trendy. La noi, daca vrei sa arati ca esti trendy iti iei un SUV crem sau o limuzina de 100.000 de euro, nu un hibrid care nu are un design care sa te scoata din multime.
Si, in orice caz, sunt