Mazda Romania, reprezentanta oficiala a constructorului auto japonez pe plan local, estimeaza ca partenerii sai vor mai investi pana la sfarsitul anului aproximativ 11,5 milioane euro pentru dezvoltarea retelei de vanzari, a declarat, pentru Wall-Street, Cristian Rigu, country manager Mazda.
Investitiile dealer-ilor Mazda in perioada iulie 2007 – iunie 2008 pentru noile showroom-uri au fost de aproximativ patru milioane euro.
“Obiectivul Mazda este de a fi prezenta pe piata prin 20 de centre de vanzari pana la sfarsitul acestui an”, a precizat Rigu.
Luna aceasta, Arian Motors va deschide un showroom in Brasov, iar in octombrie, Motor City Center si Black Fox isi vor inaugura noile cladiri din Ploiesti, respectiv Craiova.
La finele lui 2008 alte doua showroom-uri se vor deschide in Bucuresti pentru cei doi dealeri deja existenti, Arian Motors si BDT Cars.
In prezent modelele Mazda sunt comercializate in Romania prin intermediul a 12 parteneri prezenti in Bucuresti, Constanta, Braila, Focsani, Sibiu, Iasi, Timisoara, Cluj, Pitesti, Ploiesti, Galati si Bacau.
Mazda Romania estimeaza o crestere a cotei de piata la 1,4% in 2009, in timp ce pentru anul acesta, obiectivul Mazda este sa atinga o cota de piata de 1,2% din piata autovehiculelor de import.
Mazda vrea sa vanda pe piata autohtona intre 6.500 si 8.000 de masini in anul 2015, prin extinderea retelei de distributie, care va ajunge la 30 de showroom-uri pana in acel an. Tinta de vanzari pentru 2008 este de 2.500 de unitati.
In februarie, constructorul nipon a lansat versiunile hatchback si sport combi, precum si motorizarea diesel pentru noua Mazda6. Anul acesta obiectivul pentru Mazda6 este de a vinde 400 unitati, dintre care 80% vor fi cu motorizare diesel si 20% cu motorizari pe benzina. In ceea ce priveste preferinta pentru versiunea de caroserie, Mazda estimeaza