Modelul Mazda5 poate îndulci puţin rutina transportării familiei. Sursa: Mazda
Capii de familie onorabili au o opţiune interesantă în ceea ce priveşte autoturismul personal cu care trebuie să îşi transporte în vacanţă jumătatea şi grădiniţa. Mazda5, pe care am testat-o recent, este un model suficient de arătos (cel puţin pentru un monovolum), sigur (cu cinci stele obţinute la testul de protecţie a pasagerilor Euro NCAP), încăpător (deşi nu tocmai pe cât pretinde producătorul) şi, cel mai surprinză tor, plăcut la condus.
Chiar dacă principala sa preocupare e să fie umplut cu plozi orăcăitori, 5-ul etalează pe şest puţin din spiritul sportiv al mărcii. De fapt, am condus destule berline sau hatch-uri care se bâţâiau artritic imediat ce se forţa un viraj sau mimau periculos sprintul atunci când ardea cel mai mult.
Motor vioi
Vioiul motor pe benzină de 2.0 litri transmite 146 de cai-putere către roţile din faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte. Atâta vreme cât e ţinut în treapta de viteză corectă, 5-ul poate oferi acceleraţii utile atât în oraş, cât mai ales la drum lung. Suspensiile setate pentru confort reuşesc să ţină sub control caroseria destul de masivă. Consumul nu impresionează, dar nici nu irită decât dacă se adoptă un stil de condus ultrasportiv - opţiune, care le va oferi celor mici ocazia de a vărsa toate sucurile pe banchetă, iar soţiei oportunitatea de a-şi încălzi vocea.
Idei bune
Accesul şi transportul celor dragi e facilitat de două detalii tehnice interesante. Echiparea TX Plus (cea mai dotată, cu excepţia GTA) oferă două uşi culisante cu acţionare electrică pentru locurile din spate. Un al treilea rând de scaune, depozitate în podeaua portbagajului, este disponibil încă de la a doua versiune (TE). Fără a reprezenta o găselniţă nemaiîntâlnită, ele pot primi