Operatorul german de magazine de bricolaj OBI, detinut de grupul Tengelemann, va deschide in acest an primele doua magazine de pe piata locala, in Oradea si Bucuresti. Potrivit lui Gunter Grieb, directorul de operatiuni al OBI Romania, compania va angaja 400 de oameni pentru cele doua unitati.
OBI a anuntat anterior ca va investi circa 4 mil. euro in deschiderea unui magazin, suma care include echipamentele si lucrarile de amenajare a spatiului, mergand exlusiv in parcuri de retail prin parteneriate cu dezvoltatori imobiliari.
In Oradea, magazinul OBI se va invecina cu hipermarketul Real, in timp ce prima locatie a retelei germane din Capitala va fi un teren din cartierul Berceni amplasat intre doua magazine detinute de grupul Metro, Metro Cash & Carry si Real.
Retailerul OBI planifica dezvoltarea unei retele de aproximativ 13 magazine pana la sfarsitul anului 2009, dintre care unul in Bucuresti, prin investitii de circa 50 mil. euro. Suma nu include costul inchirierii locatiilor. Unitatile companiei vor avea suprafete cuprinse intre 8.000 si 12.000 de metri patrati.
La nivel local, OBI va concura cu jucatori puternici pe piata europeana, Praktiker, Hornbach, BauMax, Bricostore si Mr. Bricolage, dar si cu retele de bricolaj cu capital romanesc, precum Ambient sau Dedeman. Liderul este reteaua germana Praktiker, cu vanzari de peste 250 mil. euro in 2007, cand opera 20 de magazine, urmata de compania franceza Bricostore, cu 9 unitati. Cele doua retele au intrat pe piata in anul 2002.
Sudul Capitalei a fost vizat deja de trei dintre competitorii lui OBI - Hornbach, Praktiker si Mr. Bricolage.
Odata cu deschiderea centrului comercial Sun Plaza din cartierul Berceni, reteaua BauMax va inaugura si ea prima sa unitate din Capitala, tot in sudul orasului.
La nivel local, piata de distributie a materialelor de constructii, care inc