La licitaţia pentru adjudecarea construcţiei celor 32 de kilometri care vor lega cele mai importante oraşe din vest s-au înscris firme cu probleme Contractul pentru începerea lucrărilor
La licitaţia pentru adjudecarea construcţiei celor 32 de kilometri care vor lega cele mai importante oraşe din vest s-au înscris firme cu probleme
Contractul pentru începerea lucrărilor la autostrada Arad-Timişoara se va semna cel mai devreme la sfârşitul lunii septembrie, la 13 luni faţă de termenul anunţat iniţial.
Construcţia autostrăzii a demarat cu stângul. Problemele au început de la proiectare, pentru că drumul nu avea structură de autostradă ceea ce ar fi generat probleme la traficul greu.
"Primul proiect prevedea o structură adâncă de 50 cm, am cerut să fie de 80 de cm şi s-a modificat proiectul", a spus directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Dorin Debuceanu. Cu toate acestea, lucrările erau programate să înceapă în luna august 2007.
Constructori "leneşi"
Lucrările la autostrada Arad-Timişoara au stârnit interesul a şapte companii şi consorţii care s-au precalificat pentru licitaţia finală din luna august: Strabag (Austria), Mota Engil (Portugalia), JV Condote şi CMC di Ravenna (Italia), JV Aktor şi Pantechniki (Grecia), Colas (Franţa), JV FCC şi Astaldi (Spania-Italia), JV Impreglio şi Itinera (Italia).
Una dintre aceste firme, FCC din Spania, are deja un contract în Timiş, şi anume drumul naţional Timişoara - Lugoj, însă nici aici lucrările nu avansează aşa cum ar trebui. "Ritmul de lucru nu e satisfăcător, dar au început să mişte", spun surse din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara. Aceeaşi firmă mai are şi alte lucrări în ţară, tot în întârziere.
Nu există listă neagră
Firmele care au creat probleme până acum pe proiectele de infrastructură p