Yahoo va lansa o unealta software care se va adresa dezvoltatorilor, care ii va ajuta pe acestia sa personalizeze serviciile de cautare ale companiei si sa creasca veniturile companiei din publicitatea obtinuta cautarea online
, informeaza Wall Street Journal.
Compania a anuntat ca acest instrument gratuit va permite dezvoltatorilor sa construiasca un serviciu de cautare bazat pe propria tehnologie, deschizand astfel calea noilor intrati pe piata cautarilor. Yahoo estimeaza ca serviciul va creste numarul de cautari prin site si ca va genera mai multe venituri din publicitate.
Anuntul companiei face parte dintr-o strategie mai ampla de a convinge investitorii si agentiile de publicitate sa ramana in cautarea de afaceri, dupa ce a respins atat oferta de preluarea din partea companiei Microsoft, cat si acordul de cautare de publicitate cu Google.
Yahoo, Google si alte companii au oferit deja instrumente pe care companiile le pot utiliza in proprile site-uri pentru a efectua cautari. De asemenea, clientii pot crea motoare de cautare proprii care selecteaza un grup de site-uri relevante pentru o anumita tema introdusa.
Yahoo a anuntat ca ofera dezvoltatorilor mai multa libertate de a personaliza modul in care sunt prezentate si clasate rezultatele. De exemplu, pentru o cautare de locuri de munca, site-ul care contine date despre profil utilizatorului ar putea fi clasat in functie de locurile de munca ale prietenilor sai.
Yahoo va lansa proiectul numit BOSS pentru a construi propriul serviciu de cautare. Acesta va fi lansat cu doi parteneri initiali, Hakia – un motor de cautare pentru limbile naturale si Me.dium – care va clasa paginile web in functie de actualizarea in timp real de catre utilizatori.
Prabhakar Raghavan, seful strategiei de cautare in cadrul Yahoo, a declarat ca BOSS tinde sa deschida industria de cautare la un numa