Eroul Salvator este unul dintre pilonii centrali ai templului mitologic pe care il mostenim, stereotip, de la o generatie la alta. In religii, motivul figurii mesianice a facut ravagii, gravandu-se adanc in toate credintele de pe acest Pamant.
De la animism la meditatia transcendentala, de la iudaism la islamism - samburele legendar a fost plantat din cele mai vechi timpuri in mai toate manifestarile sacre ale diverselor culturi si civilizatii, fie acestea pasnice sau razboinice, agrare sau de vanatori, de campie sau de munte.
De asemenea, intr-o forma (aparent) desacralizata, in societatea seculara, in civitasul politic, nimeni nu a putut scapa de El.
Este oarecum hazliu faptul ca una dintre cele mai noi si mai mature ideologii in plan istoric, marxismul, o ideologie prin definitie antierou, de fiecare data cand unii sau altii s-au straduit sa o puna in practica, a esuat dezastruos in monstri politici, nascand zeci de "tatuci" si dictatori care au mutilat tot atatea popoare.
Iar acolo unde nici religia, nici politica nu au ajuns, mitul Salvatorului a fost potentat si dus mai departe de o institutie cu mult mai propagandistica si percutanta decat primele doua - industria de entertainment.
Prin urmare, nu ar trebui sa ne mire faptul ca, in mediul online, lucrurile tind sa urmeze acelasi curs.
De curand, poate cea mai proeminenta si mai "grea" figura a industriei de IT&C, Bill Gates, si-a anuntat retragerea definitiva de la carma Microsoft, ocazie cu care unii carcotasi s-au si grabit sa comenteze ca multinationala cu sediul la Redmond, statul Washington, nu mai ocupa pozitia de frunte, cea mai influenta companie a acestui business devenind o alta multinationala, cu cartierul general in Mountain View, California: Google.
Cum s-a ajuns aici? Online-ul din ziua de astazi este impartit in doua curente aparent contradictorii.