BCR Banca pentru Locuinte, al treilea jucator care intra pe nisa economisirii si creditarii in domeniul locativ, si-a bugetat pentru primul an de activitate sa atraga 50.000 de clienti, in conditiile in care va utiliza reteaua de distributie a grupului.
"Nu am lansat doar o subsidiara izolata. Am dezvoltat un concept foarte bine integrat in grup", a declarat Martin Skopek, vicepresedintele BCR care coordoneaza operatiunile pe retail. El este totodata si presedintele Consiliului de Supraveghere al BCR BpL. Skopek a explicat ca pe langa distribuirea produselor de economisire-creditare prin intreaga retea a BCR, vor fi asigurate si alte facilitati pentru clientii bancii pentru locuinte.
"Am constatat ca usurinta realizarii tranzactiilor si comisioanele percepute sunt aproape la fel de imporante pentru clienti ca si dobanzile oferite", argumenteaza Petre Tulin, presedintele Comitetului Executiv al BCR BpL. Astfel, vor exista si facilitati pentru plata ratelor in cadrul contractelor, iar cei care au si cont curent deschis la BCR nu vor suporta comisioane.
Potrivit estimarilor oficialilor BCR, piata economisirii-creditarii insumeaza in prezent circa 150.000 de contracte. Aceasta piata a fost deschisa in urma cu patru ani de austriecii de la Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL). Un an mai tarziu, a devenit operational al doilea jucator - HVB Banca pentru Locuinte, detinuta in prezent de entitati din grupul UniCredit. La sfarsitul lui 2006, anunta ca ajunsese sa aiba in portofoliu circa 100.000 de clienti, valoarea totala a contractelor ridicandu-se la 600 de milioane de euro. HVB Banca pentru Locuinte nu si-a publicat niciodata rezultatele, banca avand o dezvoltare modesta. De altfel, Raiffeisen se afla in negocieri pentru preluarea competitorului mai mic, potrivit unor surse de pe piata. BCR BpL isi propune ca dupa primul an de activitate sa ajunga la