Din ce în ce mai mulţi tineri din Uniunea Europeană au probleme cu cititul şi cu înţelegerea textelor pe care le parcurg, relevă un raport al Comisiei Europene, citat de EUObserver. În 2006, aproape un sfert din tinerii în vârsta de 15 ani (24,1%) au fost calificaţi ca având "performanţe scăzute la citit", o creştere de 21,3% faţă de cifrele din 2000. Băieţii, în proporţie de 30,4%, citesc mai prost decât fetele. Dintre acestea, doar 17,6% au probleme cu lecturarea unui text. În clasamentul privind capacitatea de a citi a tinerilor, realizat în statele membre UE, românii şi bulgarii ocupă ultimele două locuri. În cele două state, peste jumătate dintre tinerii de 15 ani au mari probleme în înţelegerea unui text citit.
România şi Bulgaria sunt urmate de Grecia, cu 27,7%, Italia, cu 26,4% şi Spania, cu 25,7%. Adolescenţii care citesc cel mai bine sunt finlandezii, doar 4,8 procente având probleme de lecturare, urmaţi de irlandezi şi de estonieni. "Este o problemă reală (...) Capacitatea de a citi este o competenţă-cheie pentru învăţarea continuă", a declarat comisarul pe Educaţie, Jan Figel, în timpul prezentării ultimului raport din sistemul de învăţământ. Studiul Comisiei Europene a urmărit performanţele statelor membre în cinci domenii: capacitatea de a citi, terminarea studiilor gimnaziale, abandonul şcolar, participarea adulţilor în procesul de învăţare continuă şi numărul absolvenţilor la matematică, ştiinţe şi tehnologie. Bruxellesul a somat guvernele naţionale să îmbunătăţească cifrele înregistrate, comisarul Figel argumentâd că "educaţia ajută în mod clar la atingerea obiectivului de angajare". El a subliniat că rata angajărilor printre cei cu studii superioare este de 84 de procente, în timp aceasta scade la 49 la sută pentru cei cu studii medii.
CITIŢI ŞI:
Universităţile preferă concursul de dosare
Cazul "