O pledoarie pentru lapidaritate, claritate si eleganta in sustinerea discursului plastic pare sa fi fost miza expozitiei de la Galeria Simeza a doi foarte tineri artisti - graficiana Liliana Tofan si sculptorul Costin Ionita. Amandoi s-au aflat la prima aparitie publica mai semnificativa. Indata dupa absolvirea Universitatii de Arte din Bucuresti, cei doi mai expusesera la galeria "de casa" a scolii din strada Budisteanu 10.
Pentru Costin Ionita a mai existat un prilej de a razbi in marea agora a artelor, odata cu relansarea Saloanelor Nationale ale Artelor Plastice din 2006, de la Sala "Brancusi" a Palatului Parlamentului. Atunci a si primit, alaturi de alti colegi ai sai de generatie, un premiu de excelenta "pentru incurajarea tinerilor artisti".
Lucrarea care domina pe atunci Salonul, prin proportii si prin expresivitatea formelor, era Ecvestra, care impresioneaza si azi privirile celor ce trec pragul Galeriei Simeza. O tema grea pentru orice sculptor si una dintre cele mai vechi din istoria universala a artelor. O a doua compozitie expusa de Costin Ionita, arhitecturata spatial ca si cea dintai, din fractali de lemn cioplit si fasonat manual, cu interventii cromatice sumare, reprezinta un personaj feminin. Prin datele anatomice, fizionomice si vestimentar-atitudinale, el reproduce arhetipul consacrat de arta statuara ceremonial-funerara a Antichitatii egiptene. Ambele lucrari sunt la scara 1/1, demonstrand un control matur atat al modelajului antropomorf, cat si al formei cabaline, echilibrat compusa, monumentala, dar deloc emfatica, datorita expresivitatii si naturaletei miscarii si gesticii. Desi au o statura impunatoare, lucrarile impresioneaza mai ales prin sensibila incarcatura simbolica si umana pe care o inspira, dar si prin firescul ipostazierii lor spatiale in orice ambianta, pe care o insufletesc imediat si agreabil. Personajul egiptia