» Dupa "trenul-fantoma", caruta metalica, Wolla si autobuzul conventie, masina de pompieri este noul mijloc de transport al hotilor de laminate si fier vechi de la ArcelorMittal.
In istoria metodelor utilizate de hotii de laminate si deseuri metalice de la Combinatul ArcelorMittal din Galati a fost inregistrata in premiera utilizarea unei masini de pompieri la scoaterea "marfii" din combinat. Agentii de paza de la WBC Securitas au descoperit 4.920 kg de deseuri de cupru ascunse intr-o autospeciala de la firma Salvosid, cu care doi pompieri de la firma ce asigura paza si siguranta incendiilor pe platforma siderurgica tocmai incercau sa iasa pe poarta combinatului. "Politistii au fost sesizati de firma care asigura paza combinatului ca la poarta a fost oprita o autospeciala de pompieri in care au fost gasite cinci tone de platbanda din cupru, sustrase din combinat de doua persoane, M. Cornel, de 29 ani, din Slobozia Conachi, servant, si B. Marian, conducator auto. Cei doi sunt cercetati in stare de libertate", a declarat inspector principal Cristina Tatulici, purtatoarea de cuvant a IJP Galati. Cei doi pompieri de la Salvosid furasera platbanda de cupru de la Sectia "Tandem 2" de la Laminorul de Benzi la Rece si au ascuns bucatile de metal in spatiile destinate furtunurilor de incendiu. Valoarea celor 5 tone de cupru este de aproximativ 20.000 de euro.
La capitolul "materiale neferoase", mijlocul utilizat este de obicei tot camionul, iar recordul a fost furtul a 39,5 tone de ferosiliciu. Doi recidivisti "specializati", unul implicat anterior intr-un furt de ferovanadiu, au reusit sa fure de la Hala de Materiale de Adaos 39,95 tone de ferosiliciu, in valoare de 5,5 miliarde. Alt capitol important al furturilor de la ArcelorMittal este cel al deseurilor metalice din depozitele de fier vechi sau din muntele de la Halda de Zgura. Acestea sunt "t