Madonna, Timbaland sau Fergie sunt numai cativa dintre artistii care au incheiat in ultima perioada acorduri cu producatorii sau operatorii de telefonie mobila. Motivele nu sunt greu de ghicit tinand cont de gradul din ce in mai mare de penetrare a telefoniei mobile, dar si de dificultatile industriei muzicale amenintate de piraterie si declinul vanzarilor de albume. Rezultatele - noi modele de telefoane lansate pe piata la pachet cu albumele artistilor sau cantece transpuse in tonuri de apel, iar colaborarea cu producatorii de dispozitive mobile pare a nu se opri doar la industria muzicala.
In luna iunie a acestui an, Sony Ericsson si Warner Music International au anuntat incheierea unui acord cu Madonna, in urma caruia noul album al artistei, Hard Candy, va fi vandut "la pachet" cu anumite telefoane Sony Ericsson in 27 de tari, potrivit Cellular-News. In Statele Unite, un concert tinut de Madonna la New York a putut fi vazut direct pe telefonul mobil de catre abonatii operatorului Verison Wireless, potrivit Red Orbit. In acest an, utilizatorii Vodafone au putut sa-si descarce, contra cost, opt piese de pe ultimul album Madonna, "Hard Candy", prin telefon, cu o saptamana inainte ca CD-ul sa fie pus in vanzare, pe 28 aprilie.
Anul trecut, tot Verison Wireless a stabilit un acord cu Fergie, in urma caruia abonatii operatorului au primit bilete la anumite concerte sustinute de solista, direct pe telefonul mobil, iar celebrul producator Timbaland anunta in februarie lansarea in colaborare cu acelasi operator a unui album muzical exclusiv pe telefonul mobil, titreaza New York Times. Folosindu-se de autobuzul-studio al celor de la Verison Wireless, Timbaland a promis realizarea a cate unei piese pe luna in decursul acestui an. Conform Billboard.biz, piesele vor fi disponibile in format full-track si ca tonuri de apel exclusiv pentru abonatii Verizone