Hotelierii viseaza frumos la jumatatea sezonului estival 2008. Ofertele "all inclusive", anuntate cu mare pompa ca operationale din aceasta luna, sunt fie incomplete, fie incapabile sa concureze cu adevarat piata externa.
Oferta "all inclusive", venita initial din partea hotelurilor de pe litoralul Turciei, urmate de cele din Bulgaria, Spania si Grecia, a fost unul dintre motivele pentru care turistii romani au parasit statiunile autohtone. Meniurile diversificate, cu mancare si bauturi de foarte buna calitate, distractiile de tot felul, piscinele impecabile si multitudinea de servicii cuprinse intr-un pachet "all inclusive" i-au fermecat pe turistii nostri obisnuiti cu zgarcenia vecina cu meschinaria care ii caracterizeaza pe hotelierii romani.
Speriati de deficitul de turisti, hotelierii de pe litoral au pornit in aceste zile o campanie sustinuta de comunicare, anuntand ca beneficiile sistemului "all inclusive" sunt disponibile si in tara noastra. Este drept, ei nu au pierdut prilejul sa scape printre dinti obisnuitele replici pline de dispret la adresa turistilor romani (de genul "vine unul si mananca cinci", "nu sunt educati", "romanii mananca mult").
In acest moment, oferta "totul inclus" se regaseste, doar in zece cazuri din cele aproape 250 de unitati de cazare operationale pe litoral. Turistii romani care au optat pentru un sejur din aceasta categorie s-au declarat nemultumiti de serviciile unitatilor de cazare. In fapt, "all inclusive"-ul romanesc seamana destul de bine cu pensiunea completa de pe vremea turismului de masa, meniurile sunt saracacioase in comparatie cu cele din Turcia (bufetul de la micul dejun fiind, in destule cazuri, un dezmat gastronomic cu parizer, ceva salamuri ieftine, gem si margarina), bauturile sunt oferite, in cel mai fericit caz, doar in timpul mesei (eventual ceva cafea, apa si ceai dupa-amiaza),