» Un raport al Comisiei Europene arata ca peste jumatate dintre elevii romani si bulgari au dificultati mari in a citi, a intelege si a interpreta un text.
» Dupa "succesul" raportat cu bacalaureatul, Ministerul Educatiei a luat foc la auzul acestor cifre. Explicatia oamenilor din sistem: europenii au alcatuit gresit esantioanele de elevi, pentru a denigra Romania.
» Un expert in educatie explica, insa, ca aceste cifre sunt normale intr-un sistem educational care nu dezvolta competente, ci pompeaza informatii brute in mintile copiilor.
Andrei Luca Popescu
andreiluca.popescuromanialibera.ro
Camelia Popa
camelia.poparomanialibera.ro
redactori
Raportul anual pe Educatie al Comisiei Europene arata ca elevii cu o medie de varsta de 15 ani din Romania si Bulgaria stau cel mai prost din Europa la cititul si intelegerea unui text in limba materna. Pentru 53,5% din elevii romani si 51,1% din cei bulgari, un text citit la prima vedere ramane o enigma de nedescifrat. Media europeana este de aproximativ 25%. Testarea a fost realizata in 2006, in sistemul PISA (Programme for International Student Assessment), care evalueaza competentele scolare ale elevilor. Elevii care stau cel mai bine la citirea si intelegerea unui text sunt cei din Finlanda, urmati de irlandezi si de estonieni. Romania si Bulgaria sunt tarile europene care conduc si in topul negativ al adultilor care isi continua educatia de-a lungul vietii. Comisarul european pentru Educatie, Jan Figel, s-a aratat foarte ingrijorat de rezultatul scazut la nivel european: "Aceste milioane de europeni vor avea dificultati din ce in ce mai mari sa se dezvolte, ca sa nu mai vorbim despre gasirea unei slujbe".
In Romania, aceste cifre incredibile au fost primite cu scepticism si nu au declansat ingrijorare printre oficiali, ci dimpotriv