Peste 50 la suta din adolescentii romani si bulgari cu varsta de 15 ani nu sunt capabili sa citeasca si sa inteleaga un text, potrivit unui raport al Comisiei Europene, citat de publicatia electronica EUObserver. Romania si Bulgaria sunt pe ultimul loc in clasamentul realizat de Comisia Europeana, cu un procentaj de 50 la suta din totalul adolescentilor in varsta de 15 ani cu performante slabe in a citi si intelege un text, urmate de Grecia cu 27,7 la suta, Italia 26,4 la suta si Spania, 25,7 la suta. Pe primul loc se afla Finlanda, cu un total de 4,8 la suta, urmata de Irlanda, cu 12,1 la suta si Estonia, cu 13,6 la suta.
"Este o problema reala. Capacitatea de a citi este o competenta-cheie pentru invatarea continua", a declarat comisarul european pentru Educatie, Jan Figel. Comisia Europeana a analizat performanta statelor membre in cinci domenii: capacitatea de a citi, absolvirea gimnaziului, abandonul scolar, participarea adultilor in procesul de invatare continua si numarul absolventilor la matematica, stiinte si tehnologie. Bruxellesul a somat guvernele nationale sa imbunatateasca cifrele inregistrate. Comisarul Figel a subliniat ca educatia ajuta in mod clar la atingerea obiectivului de angajare.
Peste 50 la suta din adolescentii romani si bulgari cu varsta de 15 ani nu sunt capabili sa citeasca si sa inteleaga un text, potrivit unui raport al Comisiei Europene, citat de publicatia electronica EUObserver. Romania si Bulgaria sunt pe ultimul loc in clasamentul realizat de Comisia Europeana, cu un procentaj de 50 la suta din totalul adolescentilor in varsta de 15 ani cu performante slabe in a citi si intelege un text, urmate de Grecia cu 27,7 la suta, Italia 26,4 la suta si Spania, 25,7 la suta. Pe primul loc se afla Finlanda, cu un total de 4,8 la suta, urmata de Irlanda, cu 12,1 la suta si Estonia, cu 13,6 la suta.