CRAIOVA ● Numărul mare de centuri (două pe hîrtie, una funcţională), inutil
Fie că folosesc ruta E70, care leagă Spania şi Turcia, fie că merg pe E79 Ungaria - Grecia, sute de tiruri trec zilnic prin Craiova. Pentru scoaterea traficului greu în afara oraşului, s-au proiectat trei rute ocolitoare. O centură este deja în folosinţă, celelalte două ar trebui să fie gata prin 2012.
CRAIOVA ● Numărul mare de centuri (două pe hîrtie, una funcţională), inutil
Fie că folosesc ruta E70, care leagă Spania şi Turcia, fie că merg pe E79 Ungaria - Grecia, sute de tiruri trec zilnic prin Craiova. Pentru scoaterea traficului greu în afara oraşului, s-au proiectat trei rute ocolitoare. O centură este deja în folosinţă, celelalte două ar trebui să fie gata prin 2012.
Proiectul Centurii de Nord a apărut încă din 1998, găsindu-şi finanţare în 2001, printr-un memorandum semnat de Administraţia Naţională a Drumurilor cu Banca Japoneză pentru Dezvoltare. Din această cauză, centura a trebuit să fie inaugurată de două ori: prima dată în decembrie 2006, cînd a fost dată în folosinţă, şi a doua oară în 2007, cînd a sosit şi o delegaţie din partea finanţatorului japonez al proiectului. Şoseaua are o lungime de 14 kilometri şi reprezintă o variantă de ocolire a Craiovei pentru cei care merg pe ruta Piteşti – Drobeta Turnu-Severin. Apariţia noii centuri a însemnat, în primul rînd, o explozie a pieţei imobiliare din zonă. Preţul unui metru pătrat de teren a ajuns, în cîţiva ani, de la 3-4 euro la peste 100 de euro. Mulţi craioveni şi-au construit deja case pe marginea centurii de Nord, un hotel fiind şi el aproape finalizat.
EVITATĂ. Paradoxal, şoferii nu s-au grăbit să folosească această şosea ocolitoare, în ciuda rugăminţilor repetate pe care le-a adresat primarul Antonie Solomon, dar şi a panoului mare, care îi invită să evite intrarea î