Ministerul Turismului va scoate la licitaţie, în această toamnă, caietul de sarcini pentru realizarea unei mărci turistice a Transilvaniei Dracula, cimitirul de la Săpânţa, bisericile
Ministerul Turismului va scoate la licitaţie, în această toamnă, caietul de sarcini pentru realizarea unei mărci turistice a Transilvaniei
Dracula, cimitirul de la Săpânţa, bisericile de lemn din Maramureş, Sibiul, castelele fortificate, tradiţia şi folclorul sunt elementele care vor forma brandul de Transilvania.
Ministerul Turismului va investi în 2009 75 de milioane de euro, fonduri europene, pentru realizarea şi promovarea brandului de România. Imaginea turistică a ţării va fi formată din sub-branduri ale regiunilor. Unul dintre cele mai importante astfel de sub-branduri va fi cel de Transilvania, care este deja foarte cunoscut în lume.
În urmă cu 3 săptămâni, cotidianul american "USA Today" plasa Transilvania printre cele mai interesante 5 destinaţii din Europa, care nu te "lovesc" la portofel. " Într-adevăr ,Transilvania este un brand. În funcţie de pieţele pe care vom intra, vom promova anumite zone din România, în concordanţă cu produsele care se vând cel mai bine pe piaţa respectivă. Brandul de Transilvania va fi promovat în special în Austria, Germania, Franţa, SUA şi Canada", a declarat ieri, la Cluj, Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul Turismului.
Ce va conţine brandul de Transilvania?
"Sigur că mitul Dracula îşi spune şi el cuvântul şi va fi inclus cu siguranţă în brandul de Transilvania, dar nu în măsură excesivă . Dracula face parte dintre motivaţiile pentru care merită să vii în Transilvania. Poţi să vii însă şi pentru multe alte lucruri", a precizat Morariu. Transilvania are şi alte atracţii cu care poate ieşi "la înaintare". "Sibiul, care este el însuşi un brand datorită titlului de capitală culturală europeană.