Maybach a scos la vânzare cea mai scumpă maşină-unicat.
1 /.
Numele te previne. Îţi creează aşteptări. Maybach Exelero. Aproape pleonastic, excelenţa e primul atribut care îţi vine în minte. Şi nu te înşeli. Vârful de lance al vestitului producător de automobile de lux a pornit de la o provocare şi s-a concretizat într-un model unicat, numai bun de plimbat.
În plus, după trei ani de la lansare, Maybach Exelero a fost recent scos la vânzare pentru marele public. Care are de ales între un întreg parc auto, cu modele de serie, sau Exelero, unicul model pentru care ar trebui să scoată din buzunar cinci milioane de euro - preţul de pornire, echivalent costurilor de producţie. Dacă te încălzeşte că şi rapperul Jay Z a fost fascinat de maşina-concept şi a folosit-o într-un videoclip în 2006, şi dacă vrei exclusivitate, cumpără-l.
Amprenta germană
Povestea automobilului a început de la propunerea unei companii de fabricare a pneurilor. Reprezentanţii Fulda au solicitat o maşină-suport pentru testarea noii generaţii de cauciucuri, care să fie şi un produs de marketing. Maybach a intrat în joc şi s-a angajat să construiască un prototip corespunză tor. Astfel, în mai 2005, la Berlin, lumea automobilismului a fost surprinsă să vadă un coupé futuristic. Modelul unicat are „scheletul“ împrumutat de la limuzina Maybach 57 S, „a furat“ puţin de la Mercedes şi a fost desăvârşit cu îmbunătăţiri executate de divizia AMG a aceluiaşi constructor german.
Cu 351 de kilometri pe oră
De la data lansării, recenziile au scos de fiecare dată la iveală noi competenţe. Motorul Bi-Turbo 12V de 5.9 litri dezvoltă 700 de cai-putere şi un cuplu maxim de 1.000 Nm. Exelero şi-a probat versatilitatea şi rezistenţa în timpul testelor de pe circuitul de la Nardo, în Italia. Viteza maximă pe care o poate atinge conceptul este