Compania Franco’s Marina, dealer al grupului italian Ferretti in Romania, si-a propus comercializarea a sapte iahturi anul acesta si a cincisprezece iahturi in urmatorii doi ani, pretul mediu al unei ambarcatiuni de lux fiind de sapte milioane de euro.
“Pretul modelelor pe care le comercializam porneste de la 800.000 de euro si poate ajunge la 70 milioane de euro, in functie de dotarile comandate de client”, a declarat, pentru Wall-Street, Pier-Vittorio Bazzolo, directorul comercial al Franco’s Marina.
Compania a fost lansată în România în 2004 şi a vândut de atunci şase iahturi Ferretti, înregistrând o creştere a cifrei de afaceri de 300% în 2007. Directorul comercial al Franco’s Marina considera ca piata din Romania va prospera in urmatorii ani. “Ceea ce ne incurajeaza sa credem ca lucrurile merg intr-o directie buna pe acest segment este cresterea de 300% pe care Franco’s Marina a avut-o in 2007 fata de 2006. Suntem siguri ca numarul ambarcatiunilor si a iahturilor de lux va creste direct proportional cu crearea si modernizarea infrastructurilor”, a precizat Pier-Vittorio Bazzolo.
Costurile anuale de intretinere a unui iaht variaza intre 2% si 6% din pretul nou al acestuia. Termenul minim de livrare variaza in functie de sezonul in care este lansata comanda, putand fi livrat imediat, insa poate dura si mai mult de un an, pana la 2 ani.
În funcţie de modelul solicitat, iahtul poate fi achiziţionat direct din stoc sau poate fi personalizat în detaliu şi livrat după o anumită perioadă de aşteptare. Odată cu achiziţionarea unui iaht produs de către una dintre companiile Grupului Ferretti, proprietarul beneficiază de suport logistic şi tehnic într-o reţea complexă de porturi din întreaga lume.
Pentru clienţii din România, Franco’s Marina va asigura opţional managementul ambarcaţiunii – spaţiul de parcare, echipajul şi mentenanţa anuală – ş