Un discurs pe care l-ai ascultat se uita mai usor decat o actiune la care ai participat. O simulare a unei situatii de business te ajuta sa gasesti singur raspunsurile la probleme. Fiind un program aditional sesiunilor de training, programele de simulari
"Oamenii cu care este cel mai dificil sa lucrezi sunt cei din FMCG (industria bunurilor de larg consum - n.r.), pentru ca ei cred ca stiu totul. De aceea, am vrut sa dezvolt un program unde sa detin eu 'ultima carte', prin care sa stimulez competitivitatea, astfel incat ei sa castige folosind informatiile pe care le au deja", explica Marcel Corstjens, profesor de marketing la INSEAD, una dintre cele mai bune scoli de business din lume, localizata in Fontainbleau, Franta.
Corstjens a conceput Storewars, un program de dezvoltare manageriala care examineaza interactiunile dintre furnizori si vanzatori, lansat in Romania de compania IMS Retail Bucharest, care ofera consultanta integrata pentru retaileri.
Concret, in cadrul programului are loc o simulare activa a realitatii de business din retail unde participantii dezvolta strategii, negociaza si iau decizii pentru o companie virtuala cu un capital de 100 de milioane de dolari.
La fiecare curs participa 18-35 de persoane care sunt impartite in cinci echipe, care coordoneaza trei companii producatoare si doua de retail pe o perioada de doi ani. Astfel, pe o perioada cuprinsa intre 3 si 5 zile, echipele interactioneza si concureaza pentru a aduce valoare afacerii pe care o administreaza.
Echipele de productie negociaza fata in fata pentru a ajunge la un acord si pentru a lua decizii comerciale. Fiecare decizie este valabila pentru o perioada de sase luni comerciale, iar participantii sunt supusi la patru procese de decizie pe parcursul intregului program.
"Programul este destinat oamenilor care se alfa pe pozitii de conducere