• Agentiile de turism au inceput sa apara ca ciupercile dupa ploaie • In numai sase luni de zile, au fost infiintate 15 agentii, aproape jumatate din numarul celor prezente deja pe piata ieseana • Avantul in acest domeniu economic se datoreaza iesenilor care au plecat in strainatate si intalnirilor de afaceri, congreselor si simpozioanelor • Specialistii sustin ca pana la sfarsitul anului, multe dintre agentiile de turism vor disparea
Agentiile de turism au inceput sa apara ca ciupercile dupa ploaie. In numai sase luni de zile, au fost infiintate 15 agentii, aproape jumatate din numarul celor prezente deja pe piata ieseana. Totusi, specialistii sustin ca desi numarul pare destul de mare pentru piata ieseana, pana la sfarsitul anului multe dintre acestea vor disparea din cauza concurentei cu experienta si nume in domeniu. "Desi pare un numar destul de mare, pana la sfarsitul anului multe se vor inchide. Iesenii se indreapta in principal spre nume cunoscute, in care pot avea incredere. In total, pana la inceputul anului acesta erau 46 de agentii de turism.
Daca le punem la socoteala si pe acestea sunt 61", a explicat Aurelian Albut, directorul Directiei Generale de Autorizare si Control in Turism. Cresterea excesiva a agentiilor de turism este pusa pe seama turismului de afaceri si valului de ieseni care au plecat in Italia. "Multe agentii au fost infiintate in perioada in care a existat valul de plecari in Italia, in special. Cei care doreau sa asigure romanilor transportul Romania - Italia si-au dat seama ca era mai profitabil sa isi infiinteze propria agentie de turism, caci astfel nu mai plateau nici un fel de comision. De asemenea, sunt multe agentii din Bucuresti care in momentul in care au contracte cu grupuri mai mari apeleaza la o agentie de aici, care stie zona", a declarat Aurelian Albut. Pentru deschiderea unei agentii