» Trei din cinci alegatori americani (61%) au recunoscut ca impresia pe care le-o face sotia unui candidat in alegerile prezidentiale le influenteaza votul, in 22% din cazuri chiar intr-o foarte mare masura. Doar 11% din americani au spus ca "factorul sotie" nu este important pentru ei. Potentialele Prime Doamne, Michelle Obama (sotia candidatului democrat) si Cindy McCain (sotia candidatului republican) participa, fiecare in stilul ei, la competitia electorala, declaratiile si gesturile lor fiind urmarite si analizate aproape la fel de atent ca discursurile sotilor.
Americanii isi iau foarte in serios institutiile, cea a Primei Doamne nefacand exceptie. De aceea, din momentul in care un politician isi anunta inscrierea in cursa pentru Casa Alba, sotia sa poate fi sigura ca va ajunge in lumina reflectoarelor. Anul acesta politologii americani au constatat un interes si mai mare al alegatorilor pentru sotiile candidatilor. Unii dintre ei cred ca acest interes sporit este efectul candidaturii la presedintie a lui Hillary Clinton, care s-a dovedit o luptatoare redutabila. Pentru a-i atrage de partea lor pe sustinatorii senatoarei de New York, Barack Obama si John McCain mizeaza pe sotii. Alti analisti cred ca preocuparea pentru familiile candidatilor este rezultatul "invaziei" de reality show-uri, emisiuni cu barfe despre celebritati, tabloide si paparazzi, care au "subtiat" (pana la disparitie, in unele cazuri) granita dintre viata publica si cea privata. Indiferent de cauza, efectul este acelasi: Michelle Obama si Cindy McCain isi disputa emisiuni de televiziune si coperte de revista si, ca in cazul oricarei celebritati, fiecare are grupurile ei de fani si detractori.
Michelle Obama spune si ce nu am vrea sa stim
Stilul direct si fermitatea cu care isi sustine opiniile i-au atras lui Michelle Obama aprecierea unora, dar si animozita