Cu o crestere de 10% a business-ului de transport international, Ilie Carabulea, proprietarul holdingului Atlassib, spune ca nu a sosit momentul pentru a intra pe piata aeriana low-cost, desi detine toate autorizatiile necesare acestui demers.
"Detinem toate autorizatiile necesare unei companii aeriene low-cost, insa nu cred ca ar fi productiv sa o promovam in acest moment, mai ales ca transportul terestru a inregistrat o crestere de aproape 10% in primul semestru al anului", a spus Carabulea.
Firma de transport a rulat anul trecut afaceri de circa 78 mil. euro, in crestere cu 10% fata de 2006, astfel ca ritmul raportat in primul semestru se inscrie in trendul ultimului an.
Prin decizia de a intra si in transportul aerian, Carabulea intentiona sa suplineasca eventualele scaderi prevazute de principalii operatori de transport international de persoane. Astfel, Atlassib si Eurolines, principalii jucatori pe aceasta piata, continua sa raporteze cresteri ale vanzarilor, chiar daca transportul aerian low-cost constituie o "amenintare" pe termen lung.
Omul de afaceri sibian controleaza holdingul Atlassib si grupul financiar Carpatica. Din holdingul Atlassib fac parte atat compania de transport international de persoane Atlassib, cat si firmele de transport intern Transmixt (Sibiu), Transdara (Arad), Autotim (Timisoara), T.A.S.A Suceava sau Autogara Rahova, precum si companiile de transport de marfa Transcar sau Transcom. In afara de acestea, din holding mai fac parte o firma de leasing, inca patru firme de legumicultura, pomicultura, zootehnie si industria carnii, precum si doua firme de comert, Comat si Bricomat. Anul trecut, holdingul Atlassib estima o cifra de afaceri de 270 de milioane de euro.
Pe de alta parte, Banca Carpatica a incheiat primul trimestru cu un profit net de 2,6 mil. lei (circa 700.000 de euro), de aproape 18 ori mai mare