Soluţia radicală va fi adoptată pentru a-i obliga pe şoferi să parcheze regulamentar Conducătorii auto care parchează ilegal în Cluj-Napoca vor fi rău arşi la buzunare. Ei trebuie să
Soluţia radicală va fi adoptată pentru a-i obliga pe şoferi să parcheze regulamentar
Conducătorii auto care parchează ilegal în Cluj-Napoca vor fi rău arşi la buzunare. Ei trebuie să plătească minimum 100 de lei pentru deblocarea roţilor maşinii.
Trotuare ocupate de maşini, pietoni care circulă pe carosabil, spaţii verzi transformate în parkinguri ad-hoc, tramvaie blocate de maşinile parcate aiurea sunt imagini de care noii consilieri locali vor să scape la Cluj-Napoca. Cu doar 70 - 80 de maşini ridicate săptămânal de cele două autospeciale ale primăriei clujene, această metodă s-a dovedit falimentară.
Astfel, consilierii locali vor adopta mâine o nouă strategie, care prevede amenzi usturătoare pentru şoferii care parchează ilegal.
Noua strategie presupune posibilitatea de a bloca autovehiculele sau remorcile care staţionează neregulamentar. Această măsură a fost luată şi de alte autorităţi locale din Ardeal, de exemplu la Baia Mare.
În Sibiu, Târgu Mureş sau Oradea se procedează încă doar la amendarea şoferilor "indisciplinaţi".
În Cluj-Napoca, nu sunt suficiente locuri de parcare, dar nici şoferii nu aleg să folosească parkingurile, mai ales dacă acestea se află la distanţă de câteva sute de metri de locurile unde trebuie să ajungă. Parkingul "Leul" din Piaţa Mihai Viteazul, aflată în centrul Clujului, riscă să dea faliment întrucât este ocupat în proporţie de numai 5%.
Deblocarea,în 30 de minute
Noul regulament prevede că vor fi blocate maşinile parcate în zonele sau străzile pe care sunt deja amplasate indicatoare care avertizează asupra ridicării vehiculului, adică în special în centrul oraşului. Vor fi blocate autovehicu