Fanny Ardant a venit in Romania pentru ca aici vrea sa filmeze mare parte din „Cendre et sang”, primul film pe care il semneaza ca regizor. Muza a lui Francois Truffaut (ultima muza, de fapt, inainte de disparitia cineastului), cu roluri in filme realizate de Claude Lelouch, Alain Resnais, Ettore Scola, François Ozon sau Franco Zeffirelli, Fanny Ardant este o femeie plina de energie si de curiozitate.
Am cunoscut-o azi la sediul Ambasadei Frantei la Bucuresti, in cadrul unei intalniri restranse la care au mai participat trei critici romani de film precum si Tudor Giurgiu, coproducatorul roman al filmului lui Fanny Ardant. Actrita pleaca in aceasta seara, dar se reintoarce pe 26 iulie. Este nerabdatoare sa lucreze in Romania.
E indragostita de Romania, ii plac actorii romani care sunt „animali”, „salbatici”. Ar vrea sa-i ia in film pe Olga Tudorache si Oana Pellea. A fost impresionata de privirea lui Razvan Vasilescu. De imaginea pe care Vivi Dragan Vasile a facut-o in „Morometii” – drept pentru care il va lua director de imagine si la filmul sau. De imprejurimile Brasovului – unde spera sa filmeze in septembrie.
A vazut „432” si i-a placut. I-a placut, de asemenea, „Ryna”, de Ruxandra Zenide, si a amuzat-o inteligenta din „A fost sau n-a fost?”, de Corneliu Porumboiu. Ii place nu doar animalitatea actorilor romani, ci si faptul ca prind repede si ca pot juca in alta limba.
Vorbiti-ne despre proiectul Dumneavoastra
Intr-o zi am scris o poveste, eram la Paris si am scris o poveste pentru ca citisem un roman de Ismail Kadare care ma impresionase foarte mult. Nu era un roman cat un eseu si se numea „Eschile ou le grand perdant” si care povestea cum, intr-o anumita regiune a Balcanilor, nimic nu se schimbase de pe vremea legilor lui Eschil, de pe vremea Orestiei. Eu, de cand ma stiu, am avut o mare pasiune pe