Potrivit unui studiu internaţional, consumatorii români cu vârste cuprinse între 30 şi 44 de ani apreciază branduri precum Charlie Chaplin, The Beatles sau Madonna, dar şi mărci specifice generaţiei mai tinere, precum Bugs Bunny, Matrix sau Nokia. Sursa: Wikipedia Consumatorii români din Generaţia X sunt caracterizaţi ca fiind preocupaţi de viaţa socială şi de comunitate, şi având un sentiment naţional intens, de unde şi interesul lor către brandurile culturale.
Aceasta este una dintre concluziile unei cercetării internaţionale intreprinse pe 5.208 de subiecţi din Generaţia X din 18 ţări. Studiul a fost realizat în România pe 300 de subiecţi de Graffiti BBDO, Proximity şi Mercury Research. Consumatorii români din această categorie sunt caracterizaţi ca fiind preocupaţi de viaţa socială şi de comunitate, şi având un sentiment naţional intens, de unde şi interesul lor către brandurile culturale.
Potrivit cercetării efectuate, Generaţia X din România este diferită de cea din restul ţărilor incluse în studiu, pentru că a înfruntat o perioadă zbuciumată din istorie, respectiv comunismul, pe când celelalte ţări nu au traversat momente critice.
Astfel se explică predilecţia acestei generaţii către branduri care induc ideea de liberate, precum Phoenix sau Matrix, branduri care servesc familei şi gospodăriei, precum Ikea, branduri de lifestyle, precum Nokia sau Google, şi branduri de lux, ca Mercedes sau BMW.
Printre eroii showbiz-ului modern apreciaţi în România se numără branduri precum “Friends” (simbolul cercului de prieteni), Madonna, Marilyn Monroe sau Bugs Bunny. La polul opus, Generaţia X nominalizează personaje precum Darth Vader sau Saddam Hussein.
Mărcile tradiţionale româneşti, respinse
Explicaţia pentru afinitatea Generaţiei X către anumite branduri şi respingerea altora, prepondere