Am o mare nedumerire legata de CFR: catamai patrimoniu' are institutia asta, de n-a reusit sa-l jefuiasca nici dupa 18 ani de cazne? Privind inapoi, prin scandalurile incheiate intotdeauna in favoarea snapanilor, descoperi o megacompanie care ar fi avut oricand sansa sa devina un mare operator nu doar de transporturi, ci si de turism, agricultura etc. CFR a avut zeci de hoteluri si vile, zeci de mii de hectare de teren, ce mai, o zestre numai buna pentru maritat. De maritat, insa, e maritata chiar zestrea, bucatica cu bucatica.
Hotelul Rex din Mamaia, o solutie model
Una dintre primele mari lovituri administrate patrimoniului CFR a fost maritisul celui mai tantos hotel din Mamaia cu echipa celor mai harnici rechini din primul deceniu de tranzitie: fratii Paunescu. Nu o sa intram aici in detalii tehnice, pentru ca, azi, nu mai au importanta, cazul e inchis. Dar ramane emblematica solutia tehnica a maritisului: hotelul a fost subiectul unui litigiu; proprietarul, CFR, a reusit sa piarda procesul fara mari complicatii de fond: pur si simplu, n-a platit taxa de timbru. Taxa este obligatorie ca sa intri in instanta; neplatind-o, s-a autoeliminat din cursa si a facut cadou hotelul.
Cine au fost autorii darului? Mai merita sa ni-i amintim pe Nicolae Ionescu, pe atunci director general, sau pe domnul Cuzino, directorul departamentului juridic? Nu. L-a uitat toata lumea, mai putin veteranii din CFR. A, si sa nu credeti ca i-a uitat in vreo celula, ha, ha! Procurorii nici macar nu i-au observat. Povestea are un epilog: in vara lui 2006, Paunestii au vandut hotelul cu 10 milioane de euro, asta ca sa avem idee despre valoarea cadoului.
Schema Rex a fost cazata la Astoria
Ceea ce e de retinut din povestea de mai sus este strategia de noncombat care a ramas, pana in zilele noastre, cea mai la indemana solutie pentru a face cadouri din pa