Centura Capitalei, locul unde zilnic mii de soferi circula bara la bara cu o viteza de nici 20 km la ora, nu se va extinde la patru benzi nici in urmatorii doi ani. Chiar daca lucrarile pentru largirea centurii ar fi trebuit sa inceapa de mai bine de cinci ani, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, filiala a Companiei Nationale de Drumuri (CNADNR), nu are fonduri pentru exproprieri.
Licitatiile pentru largirea Centurii de Nord a Capitalei au avut loc vara trecuta, iar contractele au fost semnate in toamna. Dupa un an de la semnarea contractelor, DRDP Bucuresti a predat numai cateva loturi de teren constructorilor, iar lucrarile sunt nesemnificative. “Exproprierile, lipsa bugetului pentru terenurile pe care se largeste Centura de Nord a Capitalei, neseriozitatea constructorilor si utilitatile sunt cele mai mari probleme pentru demararea lucrarilor. Au inceput lucrarile, dar pe un sector nesemnificativ. Conform evaluarilor terenurilor din zona centurii Capitalei, valoarea unui metru patrat de teren a crescut, din 2002 pana in prezent, de la 50 de euro la 500 de euro.
Terenurile pe centura Capitalei sunt foarte scumpe”, ne-au explicat oficialii CNADNR. Potrivit acestora, autorizatiile de constructie se elibereaza in momentul in care sunt finalizate exproprierile. “Au fost eliberate autorizatii de constructie pentru terenurile unde s-au rezolvat autorizatiile si avizele de constructie si de mediu. Avem probleme cu Consiliul Judetean Ilfov, Electrica si distribuitorii de gaze”, ne-au mai explicat reprezentantii CNADNR.
Gardianul Centura Capitalei, locul unde zilnic mii de soferi circula bara la bara cu o viteza de nici 20 km la ora, nu se va extinde la patru benzi nici in urmatorii doi ani. Chiar daca lucrarile pentru largirea centurii ar fi trebuit sa inceapa de mai bine de cinci ani, Directia Regionala de Drumuri si Podur