Generaţia X, cei care preiau ştafeta de la baby boomers, devine cea mai puternică generaţie a planetei, spun cei de la Graffiti BBDO. Agenţia a încercat să vadă ce îi transformă în „generaţia alfa“ pe tinerii de 30-44 de ani din întreaga lume, realizând un studiu online pe 5.000 de respondenţi din 18 ţări, în care se mai regăsesc România, Polonia, Franţa, SUA, Austria, Canada, Coreea de Sud sau Africa de Sud.
Exemplare însetate de succes, crescute într-o lume în continuă schimbare, printre răbufniri ale Războiului Rece, rate halucinante de divorţuri, recesiuni şi primele conexiuni de Internet, cei din generaţia X se află de-a dreptul în miezul istoriei.
Printre aceştia, românii se diferenţiază de ceilalţi prin obsesia muncii şi tradiţionalism. Cariera, familia drept centru personal de gravitaţie şi simboluri tradiţionale precum Florin Piersic şi Phoenix caracterizează generaţia X din România, trecută de 30 de ani, dar care a ajuns la cel mult 45.
La pasiunea pentru carieră, românii au obţinut cel mai bun scor, urmaţi de colegii lor de generaţie din SUA, Anglia, Franţa şi Belgia. La ambiţie, tot cei din România punctează cel mai bine şi tot ei se clasează pe primul loc şi la cât de importantă este munca: 69% dintre români spun că munca îi defineşte, comparativ cu 39% dintre englezi, care sunt pe locul doi, 37% dintre francezi şi 36% dintre belgieni. Românii mai cred că succesul se măsoară în bani. Doar coreenii îi întrec în această privinţă, 68% dintre asiatici fiind de această părere, comparativ cu 49% dintre români. Românii X se simt nedreptăţiţi la muncă şi nu cred că sunt recompensaţi pe merit.
„Membrii generaţiei X au fost primii angajaţi ai corporaţiilor intrate în România după revoluţie. În vremea comunismului, tinerii ştiau că se pregătesc pentru o profesie, pe care urmau să o practice într-un loc, până la pensie. Co