Consumatorii sofisticaţi preferă vinurile seci şi roşii, spun specialiştii în domeniu. În Romånia, însă, vinurile albe domină categoric piaţa. De la an an, creşte numărul celor care preferă vinurile seci, în defavoarea celor dulci, şi soiurile roşii în faţa celor albe, constată Cătălin Grecu, director de marketing la Cotnari, neuitånd să menţioneze că vånzările vinurilor dulci comercializate de compania sa nu au fost afectate de aceste aceste tendinţ
Consumatorii sofisticaţi preferă vinurile seci şi roşii, spun specialiştii în domeniu. În Romånia, însă, vinurile albe domină categoric piaţa.
De la an an, creşte numărul celor care preferă vinurile seci, în defavoarea celor dulci, şi soiurile roşii în faţa celor albe, constată Cătălin Grecu, director de marketing la Cotnari, neuitånd să menţioneze că vånzările vinurilor dulci comercializate de compania sa nu au fost afectate de aceste aceste tendinţe.
Vinurile de soi au avut în 2007, din punct de vedere valoric, o cotă de aproape 80% din piaţă, restul revenind vinurilor de masă, conform datelor companiei de audit şi cercetări de piaţă MEMRB IRI. În schimb, volumul vinurilor de masă våndut în 2007 reprezintă 50,3% din piaţă. Vånzările în funcţie de capacitatea ambalajului arată predilecţia romånilor atåt pentru vinurile îmbuteliate la 0,70/0,75 litri, segment care a reprezentat anul trecut 71,5% din piaţă, în termeni valorici, cåt şi pentru cele ambalate în recipiente de doi litri.
Din punctul de vedere al volumului de vin våndut anul trecut, sectorul On Premise (HoReCa) a ocupat doar 19,2% din piaţă, pierzånd teren în faţa sectorului Off Premise (magazine, alimentare, supermarketuri şi hipermarketuri), care a cumulat 80,8%.
În total, piaţa internă a vinului s-a ridicat în 2007 la valoarea de 450 de milioane de euro, iar pentru 2008 se prognozează o creştere de 10%. Potrivit