Consumatorii europeni afluenţi din clasa de mijloc pot fi găsiţi mai degrabă căutând chilipiruri pe Internet, decât făcând paradă de bogăţia lor în magazine de firmă sau aruncând banii pe vacanţe luxoase. Un nou studiu realizat de MasterCard arată că binecunoscutele obiceiuri de consum ale „noilor îmbogăţiţi” („les nouveaux riches”), care au constituit consumerismul opulent sunt acum de domeniul trecutului. Cheltuielile peste măsură sunt înlocuite
Consumatorii europeni afluenţi din clasa de mijloc pot fi găsiţi mai degrabă căutând chilipiruri pe Internet, decât făcând paradă de bogăţia lor în magazine de firmă sau aruncând banii pe vacanţe luxoase. Un nou studiu realizat de MasterCard arată că binecunoscutele obiceiuri de consum ale „noilor îmbogăţiţi” („les nouveaux riches”), care au constituit consumerismul opulent sunt acum de domeniul trecutului. Cheltuielile peste măsură sunt înlocuite de un stil de viaţă mai discret.
Studiul, realizat pe un eşantion de 3.500 de persoane din această categorie din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Rusia şi Irlanda, a fost realizat de MasterCard în colaborare cu Future Laboratory. Numărul consumatorilor afluenţi din clasa de mijloc (cei care câştigă peste 50.000 de euro pe an) înregistrează una dintre cele mai mari creşteri, comparativ cu alte segmente ale populaţiei din Europa. Acest grup îşi foloseşte însă bogăţia într-un mod cu totul diferit de stereotipurile opulenţei din anii trecuţi, în ciuda venitului mare pe care îl deţine.
În ceea ce priveşte petrecerea timpului liber, relaxarea în familie este alegerea preferată de 42,7% dintre francezi, 40,7% dintre irlandezi, 37% dintre englezi şi 33,7% dintre ruşi, în timp ce pentru germani (29,1%) şi italieni (24,1%) reprezintă a doua opţiune, după cea privind escapadele singuri. O vacanţă luxoasă într-o destinaţie exotică este aleasă de mult mai puţini,