MEHEDINŢI. Şlepul sârbesc Hiljander, eşuat vineri pe un banc de nisip la kilometrul fluvial 841 al Dunării, în aval de localitatea mehedinţeană Gruia, nu poate fi readus pe şenalul navigabil. Acesta este încărcat cu 700 de tone de cărbune de la exploatarea minieră Smederevo, din Serbia, şi a ajuns pe uscat din cauza unei erori de pilotaj. Motivul pentru care autorităţile navale sârbe încă nu au declanşat operaţiunile de remorcare şi deplasare a şlepului îl constituie cota scăzută a Dunării în această zonă, dar şi debitul redus, de numai 3.064 metri cubi/secundă, cu aproximativ 450 de metri cubi/secundă mai puţin decât media multianuală a lunii iulie. „Nava Hiljandar se află în afara şenalului navigabil al Dunării. Ea nu afectează traficul fluvial. Conform reglementărilor internaţionale, autorităţile române nu pot obliga armatorul să grăbească deplasarea acesteia. Echipajul a decis să aştepte creşterea debitului fluviului“, a declarat căpitanul Portului Drobeta Turnu Severin, Marinică Genovu.
Dacă şi în următoarele zile cotele Dunării vor continua să scadă, este posibil să mai apară cazuri de punere a navelor pe praguri de nisip, în perimetrul celor 18 puncte critice, din aval de Hidrocentrala Porţile de Fier II, cunoscute şi cartografiate de navigatori.
„Nava Hiljandar se află în afara şenalului navigabil al Dunării. Ea nu afectează traficul fluvial“.
Marinică Genovu, căpitanul Portului Drobeta Turnu Severin MEHEDINŢI. Şlepul sârbesc Hiljander, eşuat vineri pe un banc de nisip la kilometrul fluvial 841 al Dunării, în aval de localitatea mehedinţeană Gruia, nu poate fi readus pe şenalul navigabil. Acesta este încărcat cu 700 de tone de cărbune de la exploatarea minieră Smederevo, din Serbia, şi a ajuns pe uscat din cauza unei erori de pilotaj. Motivul pentru care autorităţile navale sârbe încă nu au declanşat operaţiunile de remorcare şi deplasare a şl