Guvernul a fost deosebit de harnic în luna iunie, aruncånd cu ordonanţe de urgenţă în stånga şi în dreapta, fără nicio socoteală. Una dintre acestea, OUG nr. 93/2008, care modifică Legea nr. 95/2006 privind reforma în sănătate, a generat comentarii deosebit de acide în presă. Motivul acestor comentarii îl reprezintă introducerea unui alineat suplimentar în cadrul art. 257, prin care se stabileşte baza de impozitare pentru veniturile neimpozabile şi anume: &bdqu
Guvernul a fost deosebit de harnic în luna iunie, aruncånd cu ordonanţe de urgenţă în stånga şi în dreapta, fără nicio socoteală. Una dintre acestea, OUG nr. 93/2008, care modifică Legea nr. 95/2006 privind reforma în sănătate, a generat comentarii deosebit de acide în presă.
Motivul acestor comentarii îl reprezintă introducerea unui alineat suplimentar în cadrul art. 257, prin care se stabileşte baza de impozitare pentru veniturile neimpozabile şi anume:
„Art. 257. - (21) În situaţia în care o persoană realizează venituri care sunt neimpozabile, contribuţia se calculează asupra veniturilor realizate.“ Introducerea acestui alineat schimbă foarte mult economia întregului articol mai sus menţionat. Art. 257 din Legea nr. 95/2006 este construit în totalitate în jurul ideii de venit impozabil, aşa cum este el definit de Codul fiscal. Prin prisma acestui fapt, noul alineat nu-şi găseşte în niciun fel raţiunea de a fi. Evident că scopul urmărit a fost acela de a lărgi baza impozabilă, în condiţiile reducerii - începånd cu luna iulie 2008 - a cotei de contribuţie de sănătate datorată de către asiguraţi, de la 6,5% la 5,5,%. În acest caz, însă, era necesară modificarea integrală a art. 257, astfel încåt să se facă trimitere în mod generic la veniturile realizate. O astfel de abordare se impunea şi datorită faptului că Titlul III - Impozitul pe venit din Codul fiscal prevede mai multe categorii de