Comisia Europeana a dat publicitatii un raport privind progresele
inregistrate pe continent in domeniile educatiei si formarii profesionale. Studiul arata ca pe ultimele doua locuri sint doua tari celebre: Romania si Bulgaria. In aceste tari, spune studiul, 50% din totalul adolescentilor in virsta de 15 ani au probleme mari cu cititul si intelegerea unui text. Comisarul European pentru educatie, Jan Figel, se declara ingrijorat. De ce, domnu' Figel, va declarati ingrijorat? Eu sint bucuros si optimist. Si nici macar nu sint Comisar European pentru educatie.
Pai daca restul de 50% din totalul adolescentilor din Romania pot
citi si intelege un text inseamna ca-i extraordinar. E mai mult decit
suficient. Asta presupune ca, peste 15 ani, jumatate din populatia
tinara a Romaniei, tot citind si intelegind texte, isi va da seama ca
nu era nevoie de o ditamai Uniune Europeana ca sa se poata
circula si comunica liber in spatiul european. Ba, mai mult,
bacalaureatul romanesc de anul acesta ne arata ca absolventii de
liceu se pricep la "texte", dovada fiind faptul ca le-au copiat cu mina
sigura sub directa obladuire a profesorilor. Nu acesta e modelul?
Nu sint pline universitatile europene de viitori "specialisti" care abia
silabisesc zece cuvinte ce anunta o idee si pina sa inteleaga ideea
adorm cu capetele pe banca? Nu studentul mileniului III este masat
la timple si gidilat in talpa ca sa mearga bine afacerea cu
invatamintul superior? Nu Uniunea Europeana ne-a invatat cum
masteratele si doctoratele pot deveni bagatele ce se pot absolvi
dind doua pirturi lesinate? Nu "educatorii" europeni ne-au
demonstrat ca Diploma este o bucata de carton trasa la xerox cu
care iti faci