Rezervările online reprezintă în Romånia o piaţă în formare, dar cu un potenţial remarcabil. Anul trecut, numărul biletelor de avion våndute prin intermediul celor circa 17 site-uri de profil din Romånia a urcat la 30.000, iar pentru 2008 se estimează dublarea acestei cifre. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă Foolproof, două treimi dintre utilizatorii fideli ai internetului intenţionează să îşi facă rezervări pentru viitoarea vacanţă
Rezervările online reprezintă în Romånia o piaţă în formare, dar cu un potenţial remarcabil. Anul trecut, numărul biletelor de avion våndute prin intermediul celor circa 17 site-uri de profil din Romånia a urcat la 30.000, iar pentru 2008 se estimează dublarea acestei cifre.
Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă Foolproof, două treimi dintre utilizatorii fideli ai internetului intenţionează să îşi facă rezervări pentru viitoarea vacanţă pe unul dintre site-urile specializate. Peste 48% din aceştia apelează, de regulă, la agenţii de turism online, precum Expedia şi lastminute.com, atåt pentru cazarea la hotel, cåt şi pentru biletul de avion. Numai în prima jumătate a anului trecut, primele patru agenţii de turism online din Statele Unite (Expedia, Travelocity, Travelport şi Priceline) au avut încasări brute în valoare de peste 17,4 miliarde de dolari. În general, succesul unei astfel de afaceri este explicat, pe de o parte, prin rapiditatea cu care un utilizator poate efectua rezervarea dorită, avånd acces la o multitudine de oferte din care poate să o aleagă cu uşurinţă pe cea mai bună, şi, pe de altă parte, prin faptul că preţurile serviciilor sunt mai mici decåt cele practicate de un turoperator clasic. De pildă, un bilet de avion poate fi mai ieftin cu pånă la 5% faţă de preţul oferit de agenţia de turism. În SUA, unde piaţa rezervărilor online este puternic disputată de cåţiva