Pretul crescut al petrolului i-a determinat pe europenii din Vest sa treaca la masini ieftine, cu consum redus. Masinile Dacia au avut cel mai mare avans in vanzari pe piata din Europa de Vest in prima jumatate a acestui an, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Soferii din tarile occidentale au renuntat la masinile mari, precum cele produse de constructorii americani.
In plus, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 7,9% in luna iunie a acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, pe fondul scumpirii combustibililor. In prima jumatate a anului, Dacia a vandut 45.253 de masini in tarile occidentale, fata de 90.657 la nivelul UE, iar oficialii companiei autohtone estimeaza ca vanzarile vor creste odata cu lansarea modelului Sandero.
„Inflatia in crestere si scumpirile inregistrate in cazul petrolului au fost principalii factori care au influentat inregistrarile de masini noi“, se arata in comunicatul ACEA. In Romania insa, inregistrarile de autoturisme noi au crescut cu 4,5%, chiar inainte de intrarea in vigoare a noii taxe auto. Inmatricularile de masini noi in statele estice ale UE au crescut in primul semestru, in medie, cu 6,9%, fata de un declin de 2,1% la nivelul blocului comunitar, iar Romania si Polonia au ramas cele mai mari piete din regiune, se mai arata in studiul ACEA.
Evenimentul Zilei Pretul crescut al petrolului i-a determinat pe europenii din Vest sa treaca la masini ieftine, cu consum redus. Masinile Dacia au avut cel mai mare avans in vanzari pe piata din Europa de Vest in prima jumatate a acestui an, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Soferii din tarile occidentale au renuntat la masinile mari, precum cele produse de constructorii americani.
In plus, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 7,9% in luna iunie