REGLEMENTĂRI ● Centura este inclusă în sistemul de transport paneuropean
Cel puţin pe hîrtie, Timişoara va avea şosea de centură şi autostradă undeva în jurul anului 2011. Sună frumos, însă greu de realizat, avînd în vedere că, pînă acum, bănăţenii au avut parte doar de promisiuni şi de firme de construcţii total neserioase.
REGLEMENTĂRI ● Centura este inclusă în sistemul de transport paneuropean
Cel puţin pe hîrtie, Timişoara va avea şosea de centură şi autostradă undeva în jurul anului 2011. Sună frumos, însă greu de realizat, avînd în vedere că, pînă acum, bănăţenii au avut parte doar de promisiuni şi de firme de construcţii total neserioase.
Asta ca să nu mai vorbim despre întreruperile succesive la lucrările şoselei de centură, cauzate atît de dezorganizarea antreprenorului general, cît şi de lipsa banilor de la bugetul de stat. În concluzie, pînă la finalizarea lucrărilor, Timişoara se scufundă sub traficul de mare tonaj.
Realizarea şoselei de centură e concepută pe trei tronsoane distincte, aflate în diferite stadii de proiectare şi de execuţie. Deoarece şoseaua va fi inclusă în sistemul de transport paneuropean, ea trebuie să respecte reglementările în domeniu. Astfel, centura Timişoarei este concepută pentru viteza de 110 km/h şi va avea profil de autostradă. Asta înseamnă că pe ambele părţi vor fi prevăzute spaţii verzi, iar pe o distanţă de 100 de metri din axul şoselei nu este permis să se construiască nimic. În prima etapă, şoseaua de centură a oraşului de pe Bega a fost proiectată pe două benzi, iar după o refinanţare, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara a obţinut o extindere a lucrării pe patru benzi. În perspectivă, după finalizarea lucrărilor, vor exista şapte puncte în care şoseaua de centură se va intersecta cu penetraţiile spre oraş: pe Calea Lugojului, pe Calea Lipovei